reklama

Posledný žart mŕtveho strýka, alebo hyenizmus havranov.....

Keď človek opustí tento svet, tak okrem smútku a starostí svojim najbližším spôsobí aj nával radosti indivíduám, živiacim sa obchodom so smrťou. Stane sa, pri porovnaní ceny za kilogram s ostatnými živočíchmi, najdrahším kusom mäsa na trhu. Obrovský biznis niekedy nadobúda tragikomické rozmery. Pohrebné služby majú podchytených lekárov na najlukratívnejších oddeleniach. Od pôrodnice po geriatriu striehnu na nás, okrem poisťovacích agentov aj kŕdle havranov... Len zavetria závan mršiny a kšeft sa môže veselo rozbehnúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu

Pred časom mi odišiel najlepší strýko na svete. Sám vychovával dve deti od ich útleho veku. Ich mamka - moja teta, ktorú som nikdy nepoznal, umrela na rakovinu pred mojim narodením.

Väčšieho životného optimistu by ste ťažko hľadalil. Mesiac pred svojim odchodom na večnosť, si bol u majiteľky pohrebnej služby, inak svojej dobrej kamarátky, vybaviť protekciu a „zľavu“... Dokázal si urobiť srandu vždy a zo všetkého. Mal som ho strašne rád, pretože (teraz sa už môžem priznať) som mal od sesternice kľúče od jeho bytu a on často robil nočné smeny. Ja som sa tváril, že ich nemám a on, že o tom nevie...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nikdy nezabudnem, ako po celodennom zbere čučoriedok prišiel zmorený večer domov a ešte nestačil zatvoriť dvere, keď zazvonila stará Rómka a ponúkala na predaj čučoriedky za smiešnu sumu, ktorá sa nerovnala ani cene spáleného benzínu. Zaplatil jej aj za vedro a bez slov jej ich vysypal na hlavu. Stará bola spokojná, veď dostala aj tringelt, tak mu ich ešte raz pozbierala z dlážky a on ich odniesol susede s tým, že ich nazbieral pre ňu. Suseda bola takisto vdova, tak ešte spojil príjemné s užitočným... Jeho posledný "žart" však prekonal všetky predchádzajúce.

Ako áno, ako nie, môj geniálny strýko prehral svoj posledný boj. Bojoval dlho a statočne, ale OCHP podporená dlhoročnou prácou v bani bola silnejšia. Pohreb a ostatné „radosti“ s ním spojené boli dojednané s protekčnou kamarátkou. Všetko sa zdalo byť v najlepšom poriadku, až do chvíle, keď si dohodnutá pohrebná služba prišla vyzdvihnúť mŕtve telo do nemocnice.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tušíte správne. Strýka zrazu nebolo. A nebolo zrazu ani kompetentnej osoby, ktorá by vedela zdôvodniť záhadné zmŕtvychvstanie. Všetci zdrhali ako Napoleon od Moskvy.

Vzhľadom k skutočnosti, že bez nebožtíka nemá pohreb ten správny šmrnc, začala rodina pátrať. Až po miernom upozornení, že by sa vec mohla dostať do rúk našej nezávislej spravodlivosti, sa naveľa zistilo, že konkurencia bola rýchlejšia a anonymný pracovník vydal telo inej pohrebnej službe, ako bolo dohodnuté s rodinou a tá si ho odviezla do márnice na cintoríne.

Poviete si: „Svinstvo prvej kategórie“. Tiež sa mi spočiatku chcelo vracať, ale povedal som si, že kvôli takýmto ľuďom je škoda namáhať tráviaci trakt. Nakoniec som sa aj tak musel smiať, keď som si predstavil, ako strýka prevážajú z márnice naspäť do nemocnice a z nemocnice opäť do márnice. Zriadenci jednej pohrebnej služby ho museli vyniesť z dodávky na tretie poschodie, kde si ho prevzala druhá firma a opätovne ho zniesla do svojej dodávky a opäť cez celé mesto do márnice na rovnaký "flek". Musel sa neskutočne dobre baviť, akoby sám napísal scenár svojho posledného žartu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z ohľadu na strýkovu pamiatku sa rodina rozhodla nepodať trestné oznámenie a mne to výslovne zakázala....

Pohreb dopadol našťastie bez incidentov, len sme sa modlili, aby pri prevoze do krematória nevyviedol zasa nejakú svoju koninu. Dlho som rozmýšľal, či dať túto príhodu na blog. Z pochopiteľných dôvodov neuvádzam lokalitu, kde sa odohrala. Onedlho by sa strýko dožil okrúhleho jubilea. Chcel by som týmto článkom osláviť pamiatku jedného skvelého človeka.....

Robert Hanták

Robert Hanták

Bloger 
  • Počet článkov:  29
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Filozof ochotník,vyznávač korenia života. Miluje rodinu, rybačku a pivo... V poradí podľa okolností!!! Zoznam autorových rubrík:  Bolo veseloVeselá politikaZo životaRyby, rybky a piraňeO deťochObrana vlastíSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu